С Божијом помоћи одговарам на писмо ваше. Рекао је Господ: "Нико неможе доћи мени ако га непривуче Отац који ме посла".(Јн.6.44). Дакле мада је оруђе призвања-човек, ипак је призвање Божије; онај који призива је Бог.Пошто осетите ово призвање,које можемо да чујемо,пошто смо већ прешли дуг пут у земаљском странствовању, нека се не огорчује срце ваше. А озлојеђује се оно преваром греховном,како је рекао Свети апостол Павле: ''Пазите, браћо,-говори он, - да не буде у неком од вас зло срце,неверовања,одступањем од Бога живога''(Јевр.3.12)
Не бих вам саветовао да улазите у подробно и потанко претресање грехова и греховних особина ваших. Саберите их све у један сасуд покајања и баците у бездан милосрђа Божијег. Потанко испитивање грехова својих не пристоји човеку који води светски живот, оно ће га само бацити у униније, недоумицу, смућеност. Бог зна наше грехе и ако ми будемо постојано прибегавали Њему у покајању, Он ће онда постепено исцелити саму греховност нашу то јест греховне навике, својства срца. Грехе учињене речју, делом, стварањем помисли, треба изрећи на исповести оцу духовном, а у потанко претресање духовних особина, понављам, световни човек не треба да се упушта: то је замка коју је поставио ловитељ душа наших. А она се познаје по томе што изазива у нама смућеност и униније, мада је по спољашњости обучена у пријатан изглед добра.
Потребно је то црно покривало за иноке, да покрију њиме зраке благодати који блистају из ума њиховог и срца. Потребно је то црно покривало за иноке већ узнапредовале, које виђење греховности своје не може да доведе до безнађа, већ их доводи до смирења. Тако је некад носио покривало на блистајућем лицу свом Боговидац Мојсеј.
Па шта да се ради! Не треба бити узнемирен променама које наступају, као нечим необичним. Не треба се упуштати у потанко претресање грехова, него проводити живот у непрестаном покајању, самтрајући себе грешним у сваком погледу и верујући да ће милосрдни Господ сваког, ко само увиди греховност своју, примити у загрљај свога милосрђа, у наручје спасења. Ту се не подразумевају греси смртни, за које Бог покајање прихвата само онада када човек остави смртни грех. Бављења пословима у дому и домаћинству веома су корисна: удаљавају од лењости и олакшавају уму његову невидљиву борбу. Борба против лењости уводи у велеки подвиг, који је дозвољен само ономе који је на њега принуђен околностима, или га је до њега довео Бог. Благоразумност захтева да се не ступа у борбу која превазилази снаге, већ напротив, да се оно по могућству олакша себи. Верујте Свемогућем Богу, уздајте се у њега, живите трпељиво и постојано, живите у простоти, у покајању и смирењу, предајте се вољи Божијој, а када се деси да скренете са правог пута, поново се њиме упутите, и спасићете се.
Нема коментара:
Постави коментар