понедељак, 31. јануар 2011.

Свети Марко Ефески

Сви Оци и Учитељи Цркве,сви Сабори и све књиге Божанског писма поучавају нас да треба избегавати оне који мисле непправославно и клонити се заједнице са њима।Зар ћу ја,дакле,све њих презрети,и поћи за онима који под изговором лажног мира позивају на закључење Уније са иноверницима и кривотворитељима свештеног и Божанственог Символа вере?Нека ми се никад не догоди,Утешитељу Благи да до те мере одступим од себе самог и од здравог расуђивања и здраве вере,него ми дај да се увек држим Твога учења и Тобом надахнутих блажених мужева,и да се тако присајединим својим Оцима,носећи одавде ако ништа друго,онда макар Православље!





Св.Марко Ефески


(из силогистичких поглавља против латина)








До сада смо имали Веру која ни у чему није имала недостатака,па нам није потребан сабор или Акт Уније да би смо се научили било чему новијем...Надамо се да ћемо са њом изаћи пред Бога и добити опроштај прегрешења;а без ње,не знам каква ће нас праведност ослободити вечних мука?


Онај ко настоји да ми одбацимо ову веру и да уведемо другу,новију,ако је и анђео с неба-анатема да буде,и да ишчезне сваки помен на њега,пред Богом и пред људима.Нека нико не господари у нашој вери-ни цар,ни архијереј,ни лажни сабор,нити било ко други,него само једини Бог,Који ју нам је предао и Сам и преко Својих Ученика.


Св.Марко Ефески
(из посланице настојатењу Ватопедског манастира)



На спасење Празник!

Нема коментара: